Struktura organizacyjna

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Regulamin organizacyjny Komendy Powiatowej Policji w Oławie

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

 

KOMENDY POWIATOWEJ POLICJI
W OŁAWIE



Na postawie art. 7 ust. 4 ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 roku o Policji (tekst jednolity Dz.U.Nr 7 z 2002 r., poz. 58, z późn. zm.) ustala się co następuje:

 

 

 

 

 

ROZDZIAŁ I
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

 

 

Komenda Powiatowa Policji w Oławie, zwana dalej “Komendą”, jest jednostką organizacyjną Policji, przy pomocy której Komendant Powiatowy Policji w Oławie realizuje zadania określone w ustawach i aktach wykonawczych wydanych na ich podstawie.

 

 

 

§ 2

 

 

  1. Zadania Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji w sprawie szczegółowych zasad organizacji i zakresu działania komend, komisariatów i innych jednostek organizacyjnych Policji.

  2. Szczegółowy sposób realizacji obowiązków i uprawnień przełożonych oraz podwładnych przy wykonywaniu zadań Komendy określają odrębne przepisy Komendanta Głównego Policji i Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu o funkcjonowaniu organizacji hierarchicznej w Policji.

 

 

 

§ 3

 

 

W Komendzie używa się następujących pieczęci i stempli:

 

 

 

 

  1. Pieczęci okrągłej o średnicach 36mm zawierającej pośrodku wizerunek orła, ustalony dla godła, a w otoku napis: Komenda Powiatowa Policji w Oławie, woj. Dolnośląskie.

  2. Stempli nagłówkowych o treści:

    Godło
    Komenda Powiatowa Policji
    w Oławie
    woj. Dolnośląskie

  3. Innych pieczęci i stempli według zasad określonych w odrębnych przepisach.




  4.  
  5.  
  6.  

 

 

 

§ 4

 

 


  1. Komendant Powiatowy Policji w Oławie wykonuje na obszarze powiatu oławskiego zadania Policji w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego, określone w ustawach i przepisach wykonawczych wydanych na podstawie ustaw.

  2. Komendant Powiatowy Policji podlega:
    1) Komendantowi Wojewódzkiemu Policji we Wrocławiu w zakresie wynikającym z ustawowych funkcji przełożonego wszystkich policjantów województwa dolnośląskiego oraz organu administracji rządowej, właściwego w sprawach ochrony bezpieczeństwa ludzi oraz utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.
    2) Staroście Oławskiemu w zakresie ochrony bezpieczeństwa i porządku publicznego na zasadach określonych w ustawach z wyjątkiem:
    a) spraw dotyczących wykonywania czynności operacyjno-rozpoznawczych, dochodzeniowo-śledczych i czynności z zakresu ścigania wykroczeń,
    b) wydawania indywidualnych aktów administracyjnych, jeżeli ustawy tak stanowią.




  3.  
  4.  
  5.  

 

 

 

§ 5

 

 


  1. Policjanci są zobowiązani do noszenia przepisowego umundurowania i wyposażenia w czasie pełnienia służby. Obowiązek ten nie ma zastosowania w przypadkach określonych w odrębnych przepisach.

  2. Rozkład czasu służby policjantów określając odrębne przepisy.

  3. Służba i praca w Komendzie w dniach od poniedziałku do piątku rozpoczyna się o godz. 7:45 i kończy o godz. 15:45. Powyższe nie dotyczy służby lub pracy wykonywanej w systemie zmianowym oraz przemiennym.

  4. Policjanci i pracownicy są zobowiązani w dniach służby i pracy do potwierdzenia, w przeznaczonych do tego celu ewidencjach, jej rozpoczęcie oraz każdorazowo opuszczenie miejsca jej pełnienia lub wykonywania z przyczyn osobistych, za zgodą bezpośredniego przełożonego.




  5.  
  6.  
  7.  

 

 

 

§ 6

 

 

Komendant Powiatowy Policji w Oławie przyjmuje skargi i wnioski od obywateli w każdy poniedziałek w godzinach od 14:00 do 16:00, a w inne dni tygodnia w godzinach urzędowania.

 

 

 

ROZDZIAŁ II
STRUKTURA ORGANIZACYJNA

§ 7

 

 

Ustala się następującą strukturę organizacyjną Komendy:

 

 

 

 


  1. Kierownictwo:
    1) Komendant Powiatowy Policji,
    2) I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji nadzorujący służbę kryminalną w Komendzie i jednostkach organizacyjnych Policji powiatu oławskiego,
    3) Zastępca Komendanta Powiatowego Policji nadzorujący służbę prewencyjną w Komendzie i jednostkach organizacyjnych Policji powiatu oławskiego.

  2. Komórki organizacyjne:
    1) Sekcja Kryminalna,
    2) Sekcja Dochodzeniowo-Śledcza,
    3) Referat Prewencji,
    4) Ogniwo Profilaktyki Społecznej i Wykroczeń,
    5) Rewir Dzielnicowych,
    6) Zespół do spraw Nieletnich i Patologii,
    7) Stanowisko Samodzielne do spraw Kadr i Szkolenia,
    8) Stanowisko Samodzielne do spraw Informatyki,
    9) Zespół Wspomagający.

  3. W komendzie utworzone są pracownicze stanowiska pozaetatowe, na których zatrudnieni są pracownicy Policji realizujący zadania w zakresie logistycznym, a mianowicie:
    1) finansowym,
    2) administracyjno-gospodarczym,
    3) informatycznym.

 

 

 

§ 8

 

 

W strukturze organizacyjnej Komendy pozostaje Komisariat Policji w Jelczu-Laskowicach, który posiada odrębny regulamin organizacyjny.

 

 

 

ROZDZIAŁ III
TRYB KIEROWANIA W KOMENDZIE

§ 9

 

 

  1. Komendą kieruje Komendant Powiatowy Policji w Oławie przy pomocy Zastępców Komendanta Powiatowego Policji, kierowników komórek organizacyjnych Komendy oraz bezpośrednio podległych mu policjantów i pracowników.

  2. Komendant Powiatowy Policji określa zakres czynności, uprawnień i kompetencji Zastępców Komendanta Powiatowego Policji oraz bezpośrednio podległych mu policjantów zespołów i stanowisk samodzielnych.

  3. Komendant Powiatowy Policji może upoważnić poszczególnych policjantów lub pracowników do wydawania w jego imieniu decyzji w określonych sprawach.

  4. Komendant Powiatowy Policji może powołać zespoły lub komisje o charakterze stałym lub doraźnym, jak też osoby do realizacji funkcji konsultacyjnych, doradczych i opiniodawczych.

  5. Komendantowi Powiatowemu w Oławie podlegają bezpośrednio:
    1) zastępcy Komendanta Powiatowego Policji,
    2) Komendant Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach,
    3) policjant Stanowiska Samodzielnego do spraw kadr i Szkolenia,
    4) asystent Zespołu Finansów i Gospodarki Materiałowo-Technicznej,
    5) pracownik Sekretariatu Komendanta Powiatowego Policji.

 

 

 

§ 10

 

 

  1. I Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Oławie podlegają naczelnicy Sekcji Kryminalnej oraz Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej.

  2. I Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Oławie sprawuje nadzór nad pracą:
    1) Naczelnika Sekcji Kryminalnej,
    2) Naczelnika Sekcji Dochodzeniowo-Śledczej,
    3) komórek organizacyjnych pionu kryminalnego KPP w Oławie
    4) policjanta Stanowiska Samodzielnego ds. Informatyki w zakresie ewidencji i analizy kryminalnej,
    5) służby kryminalnej w Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach - w ramach nadzoru instancyjnego.

  3. Zastępcy Komendanta Powiatowego Policji w Oławie podlegają:
    1) Kierownik Ogniwa Profilaktyki Społecznej i Wykroczeń,
    2) Kierownik Referatu Prewencji,
    3) Kierownik Rewiru Dzielnicowych,
    4) policjanci Zespołu Nieletnich i Patologii.

  4. Zastępca Komendanta Powiatowego Policji w Oławie sprawuje nadzór nad pracą:
    1) Ogniwa Profilaktyki Społecznej i Wykroczeń,
    2) Referatu Prewencji,
    3) Rewiru Dzielnicowych,
    4) Zespołu do spraw Nieletnich i Patologii,
    5) komórek organizacyjnych pionu prewencji Komisariatu Policji w Jelczu-Laskowicach - w ramach nadzoru instancyjnego.

  5. W razie czasowej niemożności sprawowania nadzoru przez Zastępców Komendanta Powiatowego Policji, zgodnego z właściwością określoną w ust. 1, 2, 3 i 4 funkcje tę wykonuje wskazany policjant.




  6.  
  7.  
  8.  

 

 

 

§ 11

 

 


  1. Komórką organizacyjną Komendy kieruje jej kierownik przy pomocy kierowników podległych komórek organizacyjnych oraz bezpośrednio podległych policjantów i pracowników.

  2. Kierownik komórki organizacyjnej Komendy zwany dalej “kierownikiem”, realizuje zadania oraz reprezentuje Komendanta Powiatowego Policji w kontaktach z podmiotami poza policyjnymi, w zakresie przy pisanej właściwości rzeczowej wynikającej z zadań Komendanta, o których mowa w § 4 ust. 1.

  3. Kierownik określa szczegółowe zadania dla kierowników podległych komórek organizacyjnych.

  4. Kierownik określa zakres szczegółowych zadań podległych komórek organizacyjnych oraz zakres czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk służbowych.

  5. Kierownik jest obowiązany do niezwłocznej aktualizacji zakresu szczegółowych zadań i zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności, o których mowa w ust. 3 i 4.

  6. Kierownika zastępuje w czasie jego nieobecności wskazany kierownik komórki organizacyjnej albo policjant wskazany przez tego kierownika.

  7. Zastępowanie kierownika każdej komórki organizacyjnej obejmuje wykonywanie zadań, o których mowa w regulaminie chyba, że kierownik określi inny zakres zastępowania.

  8. Kierownik w uzgodnieniu z nadzorującym zastępcą komendanta powiatowego Policji, może powołać stałe lub doraźne nieetatowe zespoły i wyznaczyć policjantów lub pracowników odpowiedzialnych za koordynację pracy tych zespołów.

  9. Kierownik może zlecić podległym kierownikom komórek organizacyjnych lub policjantom albo pracownikom wykonywanie czynności innych niż ustalone w zakresie czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla stanowisk służbowych.

  10. Każdy kierownik obowiązany jest stwarzać warunki do sprawnej realizacji zadań służbowych, kształcenia i doskonalenia zawodowego oraz kształcenia właściwych postaw etycznych.




  11.  
  12.  
  13.  

 

 

 

ROZDZIAŁ IV
ZADANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH KOMENDY

§ 12
ZADANIA
SEKCJI KRYMINALNEJ

 

 

 

 

 

Do zadań Sekcji Kryminalnej należy:

 

 

 

 

 

  1. Wykonywanie i koordynowanie czynności operacyjno-rozpoznawczych w zakresie rozpoznawania, zapobiegania i zwalczania przestępczości kryminalnej, narkotykowej i gospodarczej oraz sprawnego wykrywania i ścigania ich sprawców na terenie powiatu oławskiego, we współdziałaniu z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy, jednostkami Policji, organami wymiaru sprawiedliwości oraz innymi uprawnionymi organami rządowymi, samorządowymi lub organizacyjnymi i instytucjami pozarządowymi.

  2. Prowadzenie i koordynowanie działań operacyjnych ukierunkowanych na wsparcie procesu wykrywczego w sprawach wszystkich przestępstw zaistniałych na obszarze powiatu oławskiego.

  3. Realizowanie czynności w zakresie poszukiwań osób i rzeczy, a także identyfikacji osób i zwłok we współdziałaniu w tym zakresie z innymi jednostkami Policji, organami wymiaru sprawiedliwości oraz innymi uprawnionymi organami rządowymi, samorządowymi lub organizacjami i instytucjami pozarządowymi.

  4. Prowadzenie przedsięwzięć agenturalnych oraz werbowanie osobowych źródeł informacji i współpraca ze źródłami.

  5. Prowadzenie czynności operacyjnych na miejscach przestępstw, w tym udział w śledczych oględzinach miejsc przestępstw w celu niezwłocznego wykrycia ich sprawców.

  6. Analizowanie potrzeb w zakresie stosowania techniki operacyjnej, przesyłek niejawnie nadzorowanych, zakupów kontrolowanych oraz operacji specjalnych i wnioskowanie do Komendy Wojewódzkiej Policji z zastosowanie środków techniki operacyjnej.

  7. Aktualizacja zbiorów umożliwiających identyfikację osób i rzeczy.

  8. Zapewnianie prawidłowego obiegu informacji o przestępstwach i ich sprawcach.

  9. Współpraca z komórkami pionu kryminalnego w zakresie wykorzystania wiedzy i możliwości kryminalistyki w tworzeniu wersji osobowych i śledczych.

  10. Analizowanie stanu wyposażenia specjalistycznego służby kryminalnej i sygnalizowanie potrzeb w tym zakresie.

 

 

 

§ 13
ZADANIA
SEKCJI DOCHODZENIOWO-ŚLEDCZEJ

 

 

  1. Prowadzenie postępowań przygotowawczych w sprawach zakresie przestępstwa kryminalne,
    narkotykowe i gospodarcze oraz sprawne wykrywanie i ściganie ich sprawców na terenie powiatu oławskiego we współdziałaniu z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy, jednostkami Policji, organami wymiaru sprawiedliwości oraz innymi uprawnionymi organami rządowymi, samorządowymi lub organizacyjnymi i instytucjami pozarządowymi.

  2. Prowadzenie czynności procesowych na miejscach przestępstw, w tym udział w śledczych oględzinach miejsc przestępstw w celu niezwłocznego wykrycia ich sprawców.

  3. Prowadzenie bieżącej i prawidłowej rejestracji statystycznej postępowań przygotowawczych.

  4. Zlecanie wykonania ekspertyz kryminalistycznych w sprawach przestępstw zaistniałych na terenie powiatu oławskiego.

  5. Prowadzenie nadzoru merytorycznego nad pracą procesową w zakresie przestrzegania przepisów regulujących tą pracę, ekonomiki procesowej, kosztów postępowań przygotowawczych, problematyki dowodów rzeczowych oraz uzyskanych rezultatów wykrywczych.

  6. Realizowanie czynności w zakresie technicznej obsługi miejsc zdarzeń oraz przeprowadzanie
    badań kryminalistycznych śladów i dowodów we współdziałaniu w tym zakresie z innymi jednostkami Policji organami wymiaru sprawiedliwości oraz innymi uprawnionymi organami rządowymi, samorządowymi lub organizacjami i instytucjami pozarządowymi.

  7. Podnoszenie kwalifikacji policjantów służby dochodzeniowo-śledczej poprzez organizowanie doskonalenia zawodowego w miejscu pełnienia służby.

  8. Wykonywanie zadań zleconych przez Komendanta Wojewódzkiego Policji i inne uprawnione organy, a także wynikających ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy lub jednostkami organizacyjnymi Policji.

  9. Prowadzenie szkoleń z zakresu techniki kryminalistycznej oraz inicjowanie, popularyzowanie i upowszechnianie wiedzy kryminalistycznej.

  10. Realizacja zadań wynikających z planów operacyjnych przyjętej Strategii Rozwoju Policji.

  11. Sprawowanie nadzoru nad pracą techników kryminalistyki pod względem rzetelności i jakości wykonywanych czynności, analiza efektywności pracy oraz wdrażanie optymalnych rozwiązań merytorycznych i organizacyjnych.

 

 

 

§ 14
ZADANIA
REFERATU PREWENCJI

 

 

 

 

 

Do zadań referatu należy:

 

 

 

 

 

  1. Planowanie i organizacja działań własnych związanych z realizacją zadań w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego w czasie katastrof naturalnych, awarii technicznych, w warunkach konstytucyjnie określonych stanów nadzwyczajnych w państwie, jak też podczas organizowanych imprez masowych oraz protestów społecznych we współdziałaniu w tym zakresie z innymi służbami, inspekcjami, strażami oraz władzami samorządowymi..

  2. Organizowanie systemu alarmowego jednostki oraz prowadzenie odpowiedniej dokumentacji na wypadek zdarzeń określonych w pkt 1.

  3. Organizowanie i prowadzenie ćwiczeń sztabowych w zakresie zdarzeń określonych w pkt 1.

  4. Analizowanie, stały monitoring stanu bezpieczeństwa na terenie powiatu oławskiego, diagnozowanie przyczyn niekorzystnych zjawisk i proponowanie rozwiązań.

  5. Prowadzenie przedsięwzięć planistyczno-obronnych i realizacja przygotowań obronnych we współdziałaniu z odpowiednimi komórkami organizacyjnymi Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

  6. Organizowanie, koordynowanie i nadzorowanie funkcjonowania i szkolenia Nieetatowych Oddziałów Prewencji oraz przygotowanie do reagowania i realizacji zadań w sytuacjach kryzysowych.

  7. Gromadzenie, przetwarzanie i przekazywanie informacji o bieżących wydarzeniach na terenie powiatu oraz zapewnienie właściwej reakcji na zgłoszone wydarzenia przez podległe jednostki Policji.

  8. Realizowanie zadań wynikających z obowiązków służby dyżurnej określonych w przepisach państwowych i resortowych oraz Komendanta Wojewódzkiego i Powiatowego Policji.

  9. Zapewnienie koordynacji rozwinięcia działań Policji w warunkach szczególnych zagrożeń do czasu powołania struktur dowódczo-sztabowych na szczeblu jednostki.

  10. Kierowanie do działań w trybie alarmowym dostępnych sił i środków.

  11. Realizowanie procedur alarmowania stanów osobowych KPP.

  12. Utrzymywanie stałego kontaktu z pozapolicyjnymi służbami dyżurnymi szczebla powiatowego.

  13. Organizowanie działań związanych z zaistniałymi poważnymi zdarzeniami, w tym w szczególności wykorzystania grup operacyjno-dochodzeniowych, właściwych służb Policji oraz specjalistycznych jednostek Nadzór instytucji współdziałających z Policją.

  14. Realizowanie poleceń dyżurnego Komendy Wojewódzkiej Policji.

  15. Współdziałanie z dyżurnymi jednostek ościennych Nadzór dyżurnym KWP.

  16. Nadzór w zakresie pełnienia służby, przestrzegania procedur właściwych warunków pobytu w pomieszczeniu dla osób zatrzymanych.

  17. Nadzór w zakresie sposobu właściwych stopnia realizacji zadań Policji w stosunku do osób przebywających na przepustkach właściwych zakładów karnych właściwych aresztów śledczych oraz w stosunku do osób, których zastosowano środek zapobiegawczy – dozór policyjny.

  18. Planowanie, koordynowanie, nadzór nad wykonywaniem zadań w zakresie pełnienia służby konwojowej oraz współpraca w tym zakresie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy, innymi jednostkami organizacyjnymi Policji, wymiaru sprawiedliwości lub innymi uprawnionymi organami.

  19. Wykonywanie konwojów osób na polecenia sądów, prokuratur oraz innych uprawnionych organów administracji państwowej, na podstawie nakazu doprowadzenia lub przetransportowania.

  20. Organizacja, wykonanie i nadzór nad działaniami Policji w zakresie pełnienia służby oraz osiąganych efektów przez policjantów służby prewencyjnej w patrolach i obchodach, badanie zakresu i sposobu realizacji zadań.

  21. Analizowanie stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie powiatu oławskiego i ocena efektywności działań podejmowanych na rzecz bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

  22. Opracowywanie i monitorowanie wdrażania kompleksowych programów poprawy bezpieczeństwa w ruchu drogowym na podstawie systematycznych analiz.

  23. Planowanie i wykonywanie czynności zapewniających bezpieczeństwo i porządek w ruchu na drogach publicznych przez kierowanie tym ruchem, jego kontrolowanie oraz edukację obywateli, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży szkolnej w zakresie bezpiecznego korzystania z dróg i przeciwdziałania zagrożeniom w ruchu drogowym.

  24. Opiniowanie wniosków o wydanie zezwolenia na wykorzystanie dróg w sposób szczególny oraz opracowywanie koncepcji, planów i koordynowanie działań związanych z zabezpieczeniem tego rodzaju wykorzystania.

  25. Prowadzenie pilotażu transportów ponadnormatywnych oraz pojazdów objętych szczególną ochroną.

  26. Nadzór i koordynacja w zakresie organizacji i pełnienia służby przez przewodników psów służbowych.

  27. Współpraca ze Strażą Miejską w zakresie organizowania wspólnych patroli lub innych działań ukierunkowanych na zapewnienie bezpieczeństwa i porządku publicznego.

  28. Inicjowanie, koordynowanie i prowadzenie działań umożliwiających sygnalizowanie lub zgłaszanie Policji zdarzeń i sytuacji zagrażających bezpieczeństwu ludzi i mienia albo porządkowi publicznemu.

  29. Prowadzenie doskonalenia zawodowego dla policjantów służby prewencyjnej.

 

 

 

§ 15
ZADANIA
OGNIWA PROFILAKTYKI SPOŁECZNEJ I WYKROCZEŃ

 

 

  1. Organizowanie i wykonywanie, nadzór i kontrola działań Policji w zakresie zapobiegania i zwalczania wykroczeń oraz współdziałanie na obszarze powiatu z organami ochrony prawnej, administracji publicznej oraz organizacjami społecznymi w tym zakresie.

  2. Realizacja postępowań w sprawach o wykroczenia.

  3. Wykonywanie funkcji oskarżyciela publicznego w imieniu Policji.

  4. Całościowa analiza problematyki wykroczeń i przedkładanie wniosków Kierownictwu Komendy.

  5. Organizowanie i wykonywanie czynności w sprawach poszukiwawczych dotyczących sprawców wykroczeń.

  6. Nadzór nad prawidłowością postępowania mandatowego.

  7. Współdziałanie z Rewirem Dzielnicowych w zakresie zapobiegania patologiom i ścigania przestępczości w rodzinie.

 

 

 

§ 16
ZADANIA
REWIRU DZIELNICOWYCH

 

 

 

 

 

Do zadań rewiru dzielnicowych należy:

 

 

 

 

 

  1. Realizacja we współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Komendy i innymi jednostkami Policji oraz organami samorządu terytorialnego, organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych ukierunkowanych na zapewnienie bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych osobom zamieszkałym na terenie powiatu oławskiego oraz kreowanie pozytywnego wizerunku Policji w społeczeństwie lokalnym.

  2. Rozpoznawanie i reagowanie na potrzeby mieszkańców, dążenie do uspołecznienia działań policyjnych.

  3. Wykonywanie służby obchodowej na terenie działania rewiru, w tym zapobieganie i ujawnianie przestępstw.

  4. Stałe prowadzenie rozpoznania osobowego i terenowego, określanie miejsc zagrożonych.

  5. Współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy, a zwłaszcza z Ogniwem Profilaktyki Społecznej i Wykroczeń w zakresie zapobiegania i zwalczani przestępstw i wykroczeń oraz w celu właściwej realizacji procesu wykrywczego w całym powiecie.

  6. Sporządzanie wywiadów środowiskowych na zlecenie innych komórek i instytucji.

  7. Wykonywanie czynności w ramach procedury „Niebieska karta”.

 

 

 

§ 17
ZADANIA
ZESPOŁU DO SPRAW NIELETNICH I PATOLOGII

 

 

 

 

 

Do zadań zespołu należy:

 

 

 

 

 

  1. Tworzenie i realizacja, we współdziałaniu z komórkami organizacyjnymi Komendy i innymi jednostkami Policji oraz organami samorządu terytorialnego, organizacjami i instytucjami pozarządowymi programów prewencyjnych ukierunkowanych na zapewnienie bezpieczeństwa i porządku w miejscach publicznych osobom zamieszkałym na terenie powiatu oławskiego oraz kreowanie pozytywnego wizerunku Policji w społeczeństwie lokalnym.

  2. Bieżące analizowanie zjawisk kryminogennych oraz rozpoznanych zagrożeń przestępczością, ze szczególnym uwzględnieniem zjawisk patologicznych dotyczących dzieci i młodzieży.

  3. Prowadzenie rozpoznania przestępczości wśród nieletnich oraz realizacja postępowań w sprawach nieletnich we współdziałaniu w tym zakresie z sądem rodzinnym i innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.
  4. Prowadzenie bieżącej współpracy ze szkołami oraz instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie zapobiegania przestępczości i demoralizacji nieletnich.

  5. Współpraca z mediami w zakresie realizowania polityki informacyjnej Komendanta Powiatowego Policji oraz kształtowanie i prezentowanie pozytywnego wizerunku Policji w społeczeństwie poprzez:

  6. 1) przedstawianie środkom masowego przekazu przykładów współpracy Policji ze społeczeństwem przyczyniających się do zwalczania i ograniczania zjawisk kryminogennych,
    2) prezentowanie osiągnięć Komendy w zakresie wykrywania i ścigania sprawców przestępstw, mogących stanowić przedmiot zainteresowania społecznego,
    3) promowanie inicjatyw i przedsięwzięć służących zwalczaniu przestępczości oraz poprawie stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.

  7. Analizowanie materiałów dotyczących funkcjonowania Policji zamieszczanych w mediach, reagowanie oraz zapobieganie nieuzasadnionej krytyce, zgodnie z zasadami prawa prasowego.

  8. Prowadzenie przedsięwzięć zmierzających do popularyzowania wiedzy o skutecznych metodach i środkach zapobiegania przestępczości.

  9. Koordynowanie działań komendy w ramach procedury „Niebieska karta” oraz w programie pomocy ofiarom przestępstw – nadzorowanie w tym zakresie czynności wykonywanych przez inne komórki prewencji.

 

 

 

§ 18
ZADANIA
STANOWISKA SAMODZIELNEGO DO SPRAW KADR I SZKOLENIA

 

 

 

 

 

Do zadań stanowiska należy:

 

 

 

 

 

  1. Organizowanie i prowadzenie postępowań kwalifikacyjnych kandydatów do pracy w Policji.

  2. Wykonywanie zadań w zakresie spraw osobowych policjantów i pracowników Policji oraz ich doskonalenia zawodowego.

  3. Realizowanie zadań w zakresie tworzenia i doskonalenia struktur organizacyjnych i regulaminów Komendy i podległych jednostek organizacyjnych Policji, w tym prowadzenie i dokonywanie zmian w etatach.

  4. Prowadzenie oraz nadzór i koordynacja nad prowadzonymi postępowaniami dyscyplinarnymi i wyjaśniającymi.

  5. Planowanie i wykonawstwo zadań w zakresie tworzenia rezerw osobowych na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny.

  6. Rozpoznawanie potrzeb w zakresie kursów i szkoleń prowadzonych przez jednostki szkoleniowe Policji oraz liczby policjantów przewidzianych do skierowania na egzaminy podoficerskie, aspiranckie, i oficerskie.

  7. Sporządzanie rocznego planu zajęć w ramach doskonalenia zawodowego, budowanie programów doskonalenia zawodowego oraz koordynowanie doskonalenia zawodowego w Komendzie.

  8. Przygotowanie sprawozdania za rok poprzedni o zorganizowanych i przeprowadzonych w powiecie szkoleniach w ramach doskonalenia zawodowego.

  9. Koordynowanie działalności związanej ze strzelectwem i sprawnością fizyczną policjantów Komendy.

  10. Prowadzenie ewidencji, statystyki i sprawozdawczości w zakresie spraw kadrowych.

  11. Opracowywanie wniosków oraz projektów decyzji administracyjnych w sprawach osobowych Komendanta Powiatowego Policji.

  12. Realizowanie zadań związanych z doborem do służby w Policji w zakresie określonym przez obowiązujące przepisy.

 

 

 

§ 19
ZADANIA
STANOWISKA SAMODZIELNEGO DO SPRAW INFORMATYKI

 

 

  1. Eksploatowanie i techniczne utrzymanie policyjnego systemu łączności i informatyki w Komendzie we współpracy z właściwą komórką Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

  2. Prowadzenie we współdziałaniu z odpowiednią komórką Komendy Wojewódzkiej Policji problematyki analizy kryminalnej.

  3. Opracowywanie analiz operacyjnych wspomagających proces wykrywczy przy zastosowaniu specjalistycznych metod i narzędzi analitycznych.

  4. Tworzenie i wykorzystywanie policyjnych i pozapolicyjnych komputerowych baz danych do celów analitycznych.

  5. Opracowywanie prognoz wzrostu i kształtowania się przestępczości kryminalnej.

  6. Prowadzenie odpowiedniej do zakresu wykonywanych zadań ewidencji i sprawozdawczości.

  7. Weryfikacja i prowadzenie kartoteki policyjnych dokumentów rejestracyjnych.

 

 

 

§ 20
ZADANIA
ZESPOŁU WSPOMAGAJĄCEGO

 

 

Do zadań zespołu należy:

 

 

 

 

  1. Wykonywanie zadań z zakresu gospodarki finansowej w ramach określonych przez dysponenta środków budżetu państwa.

  2. Sporządzanie list dodatkowych należności (dojazdy do pracy, OC pojazdów, brak lokalu mieszkalnego).

  3. Prowadzenie obsługi kasowej jednostki.

  4. Prowadzenie ewidencji i sprawozdawczości w zakresie środków otrzymanych z KWP w formie akredytywy.

  5. Kontrola pod względem formalno-rachunkowym i merytorycznym faktur za usługi, dostawy i zakupy i przekazywanie ich do Wydziału Finansów Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

  6. Współpraca i współdziałanie w zakresie szeroko rozumianej problematyki finansowej z Głównym Księgowym Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu.

  7. Przygotowywanie przepisów i decyzji administracyjnych w sprawach należących do właściwości Zespołu.

  8. Dokonywanie okresowych analiz realizacji budżetu Komendy w zakresie zleconym przez Komendę Wojewódzką Policji we Wrocławiu.

  9. Prowadzenie gospodarki nieruchomościami oraz zapewnienie niezbędnego zaopatrzenia logistycznego i technicznego.

  10. Prowadzenie bieżącej eksploatacji, konserwacji i remontów obiektów, środków transportu, wyposażenia technicznego, biurowego, mundurowego, żywnościowego, kwaterunkowego, informatycznego i łącznościowego oraz uzbrojenia a także realizowanie zadań w zakresie spraw socjalnych.

  11. Przygotowywanie danych planistycznych w zakresie potrzeb rzeczowo-finansowych dotyczących zaopatrzenia logistycznego oraz gospodarki inwestycyjno-remontowej obiektów Komendy.

  12. Prowadzenie obowiązującej ewidencji składników majątkowych.

  13. Prowadzenie gospodarki magazynowej w ramach funkcjonowania Komendy.

  14. Planowanie i realizacja zadań mobilizacyjno-obronnych i zabezpieczenie kwatermistrzowskie
    wszelkich operacji porządkowo-obronnych Komendy.

  15. Organizowanie przeglądów stanu utrzymania sprzętu transportowego oraz prowadzenie gospodarki materiałami pędnymi i smarami.

  16. Prowadzenie ewidencji i nadzorowanie wydawania upoważnień na prowadzenie sprzętu transportowego.

  17. Prowadzenie działań związanych z ochroną przeciwpożarową obiektów Komendy.

  18. Koordynacja i prowadzenie inwentaryzacji rzeczowych składników majątku.

  19. Prowadzenie postępowań w sprawach szkód powstałych w mieniu resortu spraw wewnętrznych.

  20. Wykonywanie zadań w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz medycyny pracy.

  21. Gromadzenie, opracowywanie i zabezpieczanie zasobów archiwalnych Komendy.

  22. Współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy oraz innych jednostek organizacyjnych a także jednostkami samorządu terytorialnego oraz innymi organizacjami i instytucjami rządowymi i pozarządowymi w zakresie wykonawstwa zadań lub udzielonego przez Komendanta Powiatowego Policji w Oławie upoważnienia.

 

 

 

§ 21
ZADANIA
SEKRETARIATU KOMENDANTA POWIATOWEGO POLICJI

 

 

 

 

 

Pracownik Policji (sekretarka) zatrudniony na stanowisku pracowniczym pozaetatowym realizuje zadania:

 

 

 

 

 

  1. Obsługa sekretarsko-biurowa Komendanta Powiatowego Policji oraz jego zastępców.

  2. Gromadzenie, ewidencjonowanie oraz dystrybucja zbiorów aktów prawnych jawnych.

  3. Obsługa korespondencji bieżącej związanej z obiegiem dokumentów jawnych w Komendzie.

  4. Prowadzenie ewidencji urlopowej policjantów i pracowników Policji.

  5. Prowadzenie i ewidencja zbiorów bibliotecznych KPP w Oławie.

  6. Realizacja innych zadań służbowych zleconych przez Komendanta Powiatowego Policji oraz inne uprawnione organy, a także wynikające ze współpracy z innymi komórkami organizacyjnymi Komendy.

 

 

 

§ 22

 

 

  1. W komendzie poza strukturą organizacyjną funkcjonuje nieetatowa służba podległa i nadzorowana przez Komendanta Powiatowego Policji, wykonująca zadania w zakresie:
    1) bezpieczeństwa i higieny służby/pracy,
    2) ochrony przeciwpożarowej,
    3) ochrony informacji niejawnych,
    4) polityki informacyjnej Komendanta Powiatowego Policji,
    5) zarządzania jakością.

  2. Zadania w zakresie służby bhp realizowane są przez inspektora do spraw bezpieczeństwa i higieny pracy, wyznaczonego spośród policjantów lub pracowników Policji.
    Do zadań inspektora ds. bezpieczeństwa i higieny pracy należy:
    1) stałe czuwanie nad przestrzeganiem ogólnych i szczegółowych przepisów bhp oraz nad stosowaniem przewidzianych w tych przepisach środków zapobiegających wypadkom przy pracy (chorobom zawodowym),
    2) dokonywanie kontroli oraz analizy stanu bhp i przyczyn powodujących wypadki, przedkładanie ustalonych spostrzeżeń i wniosków Komendantowi Powiatowemu Policji,
    3) prowadzenie rejestru i sprawozdawczości w zakresie wypadków oraz prowadzenie postępowań powypadkowych według obowiązujących przepisów,

  3. Zadania w zakresie służby ochrony ppoż. realizowane są przez inspektora ds. ochrony przeciwpożarowej, wyznaczonego spośród policjantów lub pracowników Policji.
    Do zadań służby ochrony przeciwpożarowej należy:
    1) stałe czuwanie nad przestrzeganiem ogólnych i szczegółowych przepisów p-poż., oraz nad stosowaniem przewidzianych w tych przepisach środków zapobiegających pożarom,
    2) opracowanie instrukcji i regulaminów wewnętrznych dotyczących bezpieczeństwa przeciwpożarowego,
    3) dokonywanie kontroli, przeglądów oraz analizy stanu p-poż., przedkładanie ustalonych wniosków Komendantowi Powiatowemu Policji.

  4. Zadania w zakresie informacji niejawnych realizowane są przez Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych, wyznaczonego spośród policjantów i nadzorującego w tym zakresie pracę pracownika Policji (sekretarkę Kancelarii Tajnej Komendy) zatrudnionego na stanowisku pracowniczym pozaetatowym.
    Do zadań służby ochrony informacji niejawnych należy:
    1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym w systemach i sieciach teleinformatycznych przed nieuprawnionym ich ujawnieniem.
    2) organizowanie zgodnego z przepisami o ochronie informacji niejawnych obiegu i przechowywania tych informacji, uniemożliwiającego zapoznanie się z ich treścią osób nieupoważnionych,
    3) prowadzenie ewidencji dokumentów i sprawozdawczości w zakresie ochrony informacji niejawnych,
    4) prowadzenie postępowań sprawdzających wobec policjantów, pracowników Policji oraz kandydatów do służby lub pracy w Policji,
    5) dokonywanie okresowych kontroli sposobu przechowywania i obiegu informacji niejawnych, przedkładanie ustalanych wniosków Komendantowi Powiatowemu Policji.

  5. Zadania w zakresie polityki informacyjnej realizowane są przez oficera prasowego Komendanta Powiatowego Policji, wyznaczonego spośród policjantów.
    Do zadań rzecznika należy:
    1) kształtowanie i prezentowanie pozytywnego wizerunku Policji w społeczeństwie,
    2) analiza materiałów dotyczących funkcjonowania Policji, zamieszczanych w masmediach oraz analiza badań opinii publicznej dotyczących pracy Policji, reagowanie oraz zapobieganie nieuzasadnionej krytyce zgodnie z zasadami praca prasowego.

  6. Zadania w zakresie zarządzania jakością realizowane są przez specjalistę ds. Zarządzania jakością wyznaczonego spośród policjantów.
    Do zadań specjalisty ds. zarządzania jakością należy:
    1)> kreowanie i propagowanie systemu zarządzania jakością w Komendzie i Komisariacie Policji w Jelczu-Laskowicach,
    2) współpraca z komórkami organizacyjnymi Komendy i KP w Jelczu-Laskowicach w zakresie promowania przedsięwzięć organizacyjnych związanych z nowym systemem zarządzania,
    3) przygotowywanie i przeprowadzanie badań ankietowych na wybrane tematy dotyczące wdrażanego modelu zarządzania jakością oraz analiza uzyskanych rezultatów i opracowanie wniosków,
    4) współpraca z Zespołem ds. Zarządzania Jakością Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu w zakresie wykonawstwa zadań stanowiska.

  7. Funkcjonariusze lub pracownicy Policji wyznaczeni do realizacji zadań wymienionych w pkt 2, 3, 4, 5 i 6 wykonują czynności zgodnie z zakresami czynności, uprawnień i odpowiedzialności określonymi w odrębnych przepisach.

 

 

 

§ 23

 

 

  1. W Komendzie poza strukturą organizacyjną funkcjonują nieetatowe grupy:
    1) Nieetatowa Grupa Realizacyjna wykonująca zadania w zakresie:
    a) dokonywania zatrzymań niebezpiecznych przestępców w różnych sytuacjach i warunkach,
    b) konwojowania niebezpiecznych przestępców,
    c) wstępnych działań związanych z: pościgiem za niebezpiecznymi przestępcami, uprowadzeniem osób, groźbą dokonania podpalenia, dokonaniem lub groźbą dokonania zabójstwa, innymi niebezpiecznymi interwencjami.
    2) Nieetatowa Grupa Rozpoznania Minerskiego wykonująca zadania w zakresie:
    a) wykrywania materiałów wybuchowych i broni palnej w miejscach lub obiektach, w których zgłoszono podłożenie materiałów wybuchowych,
    b) zabezpieczenia ujawnionych materiałów wybuchowych,
    c) zabezpieczenie terenu lub obiektów, gdzie zgłoszono lub ujawniono podłożenie materiałów wybuchowych.

  2. Policjanci zostają członkami grup za ich zgodą i po odpowiednim do zakresu wykonywania zadań przeszkoleniu.

 

 

 

ROZDZIAŁ V
PRZEPISY PRZEJŚCIOWE

§ 24

 

 

  1. Kierownicy komórek organizacyjnych i policjanci lub pracownicy Policji pełniący służbę lub zatrudnieni na stanowiskach samodzielnych , w terminie 30 dni od wejścia w życie regulaminu i zgodnie z jego postanowieniem, określą zakresy szczegółowych zadań realizowanych w komórkach organizacyjnych oraz zakresy czynności, uprawnień i odpowiedzialności dla poszczególnych stanowisk służbowych.

  2. Kierownicy komórek organizacyjnych są obowiązani niezwłocznie zapoznać podległych policjantów i pracowników z postanowieniem regulaminu, zakresem szczegółowych zadań kierowanych komórek organizacyjnych oraz zakresem czynności, uprawnień i odpowiedzialności ustalonym dla poszczególnych stanowisk służby i pracy.

 

 

 

ROZDZIAŁ VI
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 25

 

 

  1. Traci moc Regulamin Organizacyjny Komendy Powiatowej Policji w Oławie z dnia 15 maja 2003 roku.

  2. Regulamin wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

w porozumieniu :

 

 

KOMENDANT WOJEWÓDZKI POLICJI
WE WROCŁAWIU
NADINSP. ANDRZEJ MATEJUK

 

KOMENDANT POWIATOWY POLICJI
W OŁAWIE
NADKOM. JACEK GAUSZKA

 

Metryczka

Data publikacji : 25.03.2009
Data modyfikacji : 09.10.2018
Podmiot udostępniający informację:
Komenda Powiatowa Policji w Oławie
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Stanisława Skibińska
Osoba udostępniająca informację:
Michał Moroz Samodzielne Stanowisko ds. Kadr i Szkolenia
Osoba modyfikująca informację:
Alicja Jędo
do góry